מצבר לרכב עד הבית

מצבר לרכב עד הבית 24 שעות חייגו עכשיו

תקלות נפוצות במצבר לרכב

האם אתם יודעים כיצד פועל מצבר של רכב, מה הוא מכיל בתוכו ומדוע הוא מועד לתקלות? מדוע רדיו או פנסים שנותרו דלוקים במשך לילה שלם מרוקנות אותו? אילו תקלות נפוצות יותר ונפוצות פחות, ובכלל, למה חיי המצבר הם לא יותר מארבע שנים? תקלות במצבר, המדריך המלא, לשירותכם. המצבר לרכב הוא בעצם סוללה, הפועלת מכוח תגובה כימית מהמפגש של לוחות עופרת וחומצה גופרתית. הסוללה הזו אחראית על נתינת כוח ראשוני למנוע כדי שזה יפעל, וכן על תפעול כלל מערכות האלקטרוניקה ברכב במצב בו המנוע דומם. המצבר אחראי על מערכות הפועלות ברכב 24/7, כמו מערכת אזעקה, מצלמות דרך, נעילה מרכזית וכדו'. לכן, ישנה חשיבות גדולה לזיהוי תקלה במצבר וטיפול בה בהקדם האפשרי. לפניכם כמה תקלות נפוצות במצבר לרכב שאתם עלולים להתמודד איתן:
  • מצבר מרוקן: מצב שבו המצבר מרוקן לחלוטין מנוזלים, ככל הנראה בגלל אורות שנשכחו דולקים. במצב כזה המצבר יתקשה להתניע את המנוע או לא יניע אותו כלל. הפתרון פשוט: להתניע עם כבלים, לנסוע בכביש מהיר ולהטעין מחדש את המצבר.
  • התחממות יתר: בימים של גלי חום כבדים, המצבר, שגם ככה מתחמם מאוד, מתלהט באופן כזה שהרכיבים החשמליים שבו מתפרקים ובמקרים קיצוניים אפילו נמסים. במקרה כזה יש להחליף את המצבר.
  • התקררות יתר: ימי החורף גם הם אינם מיטיבים עם המצבר. בטמפרטורות נמוכות מאוד המצבר יתקשה יותר להתניע את המנוע, מה שיגרום להנעה ארוכה יותר. האשם בכך הוא המנוע: בימי החורף הוא מתקשה להתניע, מה שמקשה על הסטרטר, מה שמקשה על המצבר, מה שעלול לעלות לו בחייו.
  • ווסת תקול: הרכיב שמטעין את המצבר הוא האלטרנטור. לאלטרנטור יש רכיב הנקרא ווסת ותפקידו הוא לווסת את כמות המתח שהמצבר מקבל. תקלה בווסת תגרום ליותר מדי מתח או פחות מדי מתח למצבר, ואנחנו לא צריכים להסביר לכם מדוע זה רע.
  • בלאי: כל מצבר מחזיק עד ארבע שנים, אפילו ללא שימוש. המצבר מכיל בתוכו חומצה שחיי המדף שלה נגמרים בשלב מסוים, והשלב הזה הוא השלב שצריך להתחדש במצבר חדש.

החלפת המצבר לרכב

לפני תיקון המצבר אנחנו בדוקים האם יש זליגה של חשמל לפני ההחלפה כלומר אולי אחד מרכיבי הרכב צורך יותר מידיי חשמל כמו מערכות המולטימדיה שדורשות המון משאבי חשמל ורק שאנחנו ממש בטוחים שהבעיה היא במצבר אנחנו מציעים שירותי החלפת מצברים עד הבית, במחירים נוחים, במקצועיות ואמינות מלאה.

תיקון מצבר – טיפים לבחירת בעל מקצוע מקצועי ומנוסהתקלה במצבר

יכולה להיות כאב ראש לא קטן. אף אחד לא אוהב להיתקע באמצע הכביש ללא יכולת להניע את הרכב, או להיתקע בתחילת יום העבודה בבית ולחפש עוברי אורח עם כבלים. לא תמיד מצבר לא מתפקד הוא סימן לכך שהוא שבק חיים. לעתים מדובר בתקלה פשוטה וניתן לתקן אותה ובכך להאריך את חיי המצבר. בדיוק בשביל זה יש בעלי מקצוע.

תיקון תקלות במצבר

ניתן לזהות סימנים מקדימים המעידים על מצבר בשלבי גסיסה, וזיהוי מקדים יעניק לנו מרווח זמן שיאפשר לנו טיפול ותיקון לפני שהמצבר מסיים את חייו. שימו לב שתיקון המצבר חייב להיעשות על ידי חשמלאי רכב מקצועי ובעל ניסיון, ובמאמר זה נעניק לכם כמה טיפים כיצד לבחור באחד.

אז מי יכול לטפל במצבר?

כיוון שהמצבר אחראי על כלל מערכות החשמל ברכב כמו המזגן, הנורות, מערכת האזעקה וכולי, מטבע הדברים מי יהיה שאמון על טיפול, תיקון והחלפת מצבר הוא אך ורק חשמלאי רכב מוסמך שעבר הכשרה מתאימה. חשוב לבדוק הימצאות תעודת חשמלאי רכב ממוסד המוכר על ידי משרד התמ"ת או משרד התחבורה. יש לציין שקיימים שני סוגים (סוג 1, סוג 2) של חשמלאי רכב, כאשר האחרון בעל הסמכה רחבה יותר. אז איך לבחור את החשמלאי הכי מתאים?

1. אמינות: בפרמטר החשוב ביותר אצל בעלי מקצוע מעולם הרכב בכלל וחשמלאים בפרט. חשמלאי אמין הוא כזה עם מספר גבוה של המלצות, אותן אפשר בקלות לברר באתרי האינטרנט כמו 'המקצוענים'.
2. מקצועיות: טיפול ברכיבים פנימיים ברכב היא עבודה עדינה, ואם היא נעשית באופן לא מקצועי היא עלולה לגרור עימה השלכות כספיות רבות, כמו גם טרחה, זמן, מאמצים ועוגמת נפש רבה. לא להתפשר על המקצועיות!
3. ניסיון: חשמלאי טוב יחזיק בניסיון של כמה שנים טובות, יכיר את מגוון התקלות האפשריות במצבר ויהיה בקיא באופן הטיפול בכל תקלה.
4. מחיר: כן, גם המחיר הוא פרמטר. מחיר הוגן הוא המחיר שאתם מצפים לקבל מחשמלאי הרכב שלכם, גם כאשר מדובר באחד עם ניסיון עשיר. יש לברר לפני תחילת העבודה מה תהיה העלות, ולאחר השוואה מול מקומות אחרים לקבל את ההחלטה.

מצבר עד הבית: 

כל איזור השרון – רעננה – כפר סבא – הרצליה – אבן יהודה – פתח תקווה – נתניה
בני ציון – בצרה – קדימה-צורן – הוד השרון – רמת השרון – תל אביב